Saturday, August 17, 2013

Log Makan-Makan: Madam Kwan's @ Pavillion

Gua rasa ini kali ke dua gua makan dekat Madam Kwan's. First time was a long time ago dekat cawangan di Mid Valley kalau tak silap. Tak ingat bila. So ini berlaku on 4th Syawal, bila dah pulang dari kampung at Kempas so we decided to do some shopping for our getaway to Langkawi at Pavillion. When first arrived, we browse through all the restaurant nak mentekedarah for lunch dan akhirnya Madam Kwan's menjadi pilihan hati. Di first floor kedai dia sebelah Tony Romas.

Nasi Bojari yang gua belasah time tu. Picture courtesy Trip Advisor. 

Wife gua belasah mushroom chicken rice. Picture ni pun courtesy some dude's flickr.

Great foods however suck services and I think over-priced.

Wife gua ada order dessert and she asked the dessert to be served after the meal. Diaorang memang ada banyak ample time untuk buat itu dessert. Bila dah abes mentekedarah, gua mintak pelayan dia serve kan dessert yang kami order. 

Pelayan diaorang ni pun satu, memang susah tul nak serve, dari time nak amik order sampai la nak ke bayar. Gua ada order appetizer, dumpling goreng. kalau goreng-goreng ni gua memang suka cicah dengan cili sos. So gua panggil pelayan dia (after few rounds of hail the waiters), gua tanya "Sini ada cili sos tak?", dia replied "Ada!" dan terus berlalu pergi. Gua ingat dia nak pergi amikkan gua cili sos. Tapi haram..penutup botol cili sos pun gua tak nampak. Table lain ada je gua nampak cili sos. Maybe dia ingat gua just tanya je kot..sebab gua pun bertanya je bukan mintakkan. 

So berbalik pada dessert tadi, after 15 minutes, dengan anak meragam lagi, dessert tu tak sampai-sampai jugak. Panggil lagi waiter dia remind. So macam orang bodo tunggu lagi dekat situ maybe this time only 10 minutes. Tak sampai jugak. Third time gua panggil waiter cakap kalu tak buat lagi kensel and bagi bil. 

Gua tunggu 2, 3 minutes terus gua pegi counter mintak bil and bayar. Waiter tu cakap dia dah cancel gua punye dessert. Sebab angin sangat gua tak cek pun bil tu. 

Gua bayar MYR 86.50 untuk dua hidangan atas tu, satu milky bandung, satu ice chocolate, satu teh ais and satu pinggan dumpling goreng (ada 4 ketul). 

Gua harap kedai tu bertukar jadi kedai Wong Solo lagi bagus. 

No comments: